Konsumanekdoten...

Var på Konsum för att inhandla lite mat. Innan dess hade jag sprungit runt och letat lite presenter (Alice har ju fyllt 3 hela månader!) Väljer en sådan där självbetjäningskassa, jag gillar den inte men vi har blivit lite bättre kompisar på sistone. När det blir dags för betalning drar jag mitt medmerakort och sen mitt kontokort. "Köp ej godkänt" dyker då upp på displayen. Ok... Jag vet att det ska finnas pengar men vi provar väl nästa kort då. Svisch, "Köp ej godkänt" kommer upp igen. Här börjar man ju svettas lite! Jag vet att det ska finnas pengar på kortet så varför händer detta! Är det något jag missat? Tittar mig omkring, lite i panik. Konsumkvinnan som jobbar där har sett det hela och lägger huvudet lite på sned och tittar så där medlidande på mig fast jag vet att hon tänker "fattar hon inte att hon inte har några pengar på kortet".

Tusen tankar hinner rusa förbi i mitt huvud: ska jag ringa mamma, har Jonathan handlat upp de sista matpengarna, ska jag ringa pappa, vem fan ska jag ringa som snabbt kan rädda mig ur denna situation??
Får lämna mina varor för att gå till en bankomat, jag vet ju att det finns pengar på kortet! Springer ut på Avenyn till närmsta bankomat och avståndet känns otroligt långt. Va fasen gör jag om jag inte får ut några pengar? Jag har lämnat Alice's presenter hos Konsumkvinnan som pant. Jag kan ju inte bara dra och lämna dem där. Då måste jag alltå gå tillbaka och skämmas och erkänna att jag inte hade några pengar.

Katsching! Pengar kommer ut ur bankomaten. Ner till Konsumtanten och tittar på henne och viftar med min hundralapp som för att säga "vad var det jag sa!" Hon verkar semi-imponerad...

Men fy vad hemskt det är när detta händer. Man vet att det ska finnas pengar men ändå hinner man börja tvivla. Usch! Vet ju bara själv hur många gånger jag har stått där på Prix och dragit folks kort när "Köp medges ej" kommer upp. De vill att man ska försöka en gång till och det enda jag tänkte var "men fatta, du har inga pengar på kortet!"
Idag fick jag smaka på min egen medicin kan man säga.


Personen på bilden har med texten att göra.

Hejrå!

Kommentarer
Postat av: Flingan

Ja, usch! Sån´t är pinsamt o särsklit jobbigt när man VET att man faktiskt har pengar och inte är en fattiglapp som inte kan hålla ordning på pengarna... För det är vi ju banne mig inte =)

2009-05-19 @ 22:15:10
Postat av: Alice

Tror det är ngt blåvitt i paketet! =)

2009-05-20 @ 08:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0