Söndagsblandning...

Idag var det sovmorgon vilket vi behövde. Lite gröt och sen satte vi igång med operation storstädning. Jag slipper dammsuga för jag dammsuger bara runt grejerna vilket min sambo inte godkänner. Ha ha! Istället ansvarar jag för tvätten vilket jag faktiskt gillar. Jag lyckades också planera veckans middagar och det kommer bland annat serveras lasagne, lammbullar med citron och halloumiinbakad kyckling med bulgur här på Walleriusgatan under veckan.

Ska nog bjuda er på halloumireceptet för det är satans gott!

Halloumipanerad kycklingfilé

1 kycklingfilé per person.
Är den väldigt tjock brukar jag dela den för då genomsteks den snabbare
1 förpackning Halloumi, rivs på den grova sidan på rivjärnet
1 ägg
Vetemjöl
Salt och peppar

Vänd först kycklingfilén i mjölet. Salta och peppra. Vispa upp ägget och vänd kycklingen i det.
Vänd sist kycklingen i den rivna halloumiosten och se till att det fastnar ordentligt.
Stek så att osten runtom blir gyllenbrun och lite knaprig.
De sista minutrarna brukar jag ställa in filéerna i ugnen så att de får stekas färdigt där på ca 225 C.

Servera med bulgur som kokats i grönsaksbuljong och sallad.
Lycka till!

Jag kommer inte ihåg vart jag fått detta recept ifrån men det är utskrivet från någon hemsida och på receptet står inom parantes: Obs! Tänk dig noga för vem du bjuder denna rätt på för Ernest ville ha barn med mig efter denna måltid!!!



Passar på att länka till Anna & Jonas inlägg från våra dagar i Stockholm.
Jonas tar superfina bilder!

Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det tar på krafterna att umgås med Alice. Vi fick minsann ingen sovmorgon imorse utan solstrålen vaknade till runt 05.30.

2009-05-24 @ 20:37:52
Postat av: Lina

Jonas, jag tänker så här: jag passar på att ta sovmorgon nu så ofta jag kan för om några år kommer jag oxå (förhoppningsvis) få gå upp 05.30. Jag vilar upp mig inför barnaskaffandet, extra mycket nu när jag fått prova på det under några dagar :) Inga problem att gå upp så tidigt när man har ett sånt charmtroll som Alice!

2009-05-24 @ 22:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0