Dansbandskungen på middag!

Hade ju Linda och Dansbandskungen här på middag förra veckan. Glömde skriva om det. Mycket trevligt! :) Jag lagade lasagne och gästerna åt glatt. Det får vi göra om snart igen! Vi pratade bugg och foxtrot, lika bra att passa på då man har en expert på middag. Linda och jag planerar att vi ska gå på buggkurs, ha ha! Det är ju faktiskt helt sjukt kul att bugga. Speciellt om killen är duktig på det och kan föra...

Min moster och hennes man är superduktiga på att bugga och när min syster gifte sig förra året bjöd Hans upp mig för en liten buggrunda. 
- Nej nej nej (motsatsen till Victorias svar!) sa jag och stretade först emot. Inget hade jag för det, Hans drog ut mig på dansgolvet och började bugga loss. Och satan vad skoj det var! Vi tog två danser i rad och sen var jag helt slut. Han förde och jag följde efter. Hur lätt som helst, men flåset sattes på prov!

Alla ni som kommer hemifrån Värmland har väl vid något tillfälle råkat ut för Yngves dansskola. Där buggade man också loss men man uppskattade det kanske inte så mycket när man blev ihopparad med en halvsvettig 12-årig kille från klassen som knappt visste höger eller vänster och bara ville spexa runt... Och den där Yngve var ju så käck, så käck. Hette han ens Yngve?

Kommer ihåg att Linda och jag gjorde buggrutiner hemma i vardagsrummet som vi körde när vi gick på disco och det var buggtävling. Kommer inte ihåg om vi någonsin kammade hem ett pris men jag tror inte det... Vi hade i alla fall en väldigt avancerad snurr som var vårt "signum" kan man säga! Det var tider det. Tänk om man skulle dra av en bugg på Push en lördagkväll. Det vore grejer det! 

Hittade inget bra buggklipp så det får bli min syster och Jonas dansuppvisning från deras bröllop istället. Det var sååå roligt och otippat!


LOVE!

Kommentarer
Postat av: Dansbandskungen

Hej Lina!

Så det är så jag kallas! Bättre än lillskiten iallafall. haha!

Och du har rätt, det får vi göra om!

Dansbandskungen

2009-03-09 @ 23:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0