Frasse Fräs + Linali = sant!

Igår den 5 mars var det fyra år sedan Jonis raggade upp mig (tror vi kom fram till att det var så i alla fall...) på utestället Respekt här i Göteborg. Jag var nyinflyttad och hade precis börjat på Gilda Skolan. Av en händelse så bestämde KJ och jag att vi skulle gå ut och hamnade på fest hos hennes arbetskamrat. När det var dags att dra ut på stan ville han att vi skulle åka till Respekt på Järntorget. Vi hade aldrig varit där och gick snällt med på detta. Och vilken tur säger jag ju bara! Där fanns han, mannen i mitt liv som stegade fram senare under kvällen (läs natten) och frågade om jag och KJ ville komma och slå oss ned med honom och hans sällskap. Det var så hög musik så jag hörde inte riktigt vad han sa och när han gestikulerade med händerna mot en soffa trodde jag att han undrade om jag kunde hålla hans plats undertiden han skulle gå på toaletten... Ha ha!

Det ena ledde till det andra, jag var ganska rättfram och vi gick armkrok därifrån, ut i marsnatten. Jonis tog mig med på en guidad tur i Haga och pekade ut Skanstorget där jag skulle till tandläkaren någon vecka senare. Sicken gentleman han var och fortfarande är den där Fransson :)

Och på den vägen är det. Jonis och jag har nu varit ett stabilt par i fyra år och igår skulle alltså detta firas. Det blev middag på ett nytt ställe här i Göteborg: Den lille fete krogen. Vi klämde en varsin tournedos och det var helt ok ställe att äta på. Sen gick vi på bio: Män som hatar kvinnor och självklart var boken bättre men filmen absolut sevärd.

 
När man bloggar måste allt dokumenteras, Jonis börjar bli van

Man har ju gått och blivit gammal så att gå på bio 21.00 är ju uteslutet för all framtid. Strax efter 00.30 var vi hemma och jag har varit helt förstörd idag av att gå och lägga mig så sent! Oh my lord, det går utför...
22.00 är lagom för mig!

Ha nu en skön helg! I morgon blir det utgång med mina girls vilket jag ser fram emot!

LOVE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0