Danska, no no...

De som påstår att de förstår danska måste ljuga. Det är ju för fasiken omöjligt att förstå vad de säger! Sitter och tittar på ett program som heter Bullar av stål, ett trevligt matlagnings- och brödbakningsprogram med en redig dansk kvinna i huvudrollen. När jag kollar på danska program brukar jag alltid utmana mig själv och undvika att läsa texten och bara lyssna på vad de säger. Det slutar alltid på samma sätt... Jag blir skitförbannad för att jag verkligen inte förstår något och på dom som påstår att de hur lätt som helst förstår danskarnas grötiga språk.


Den danska bullkvinnan. Fattar inte ett dugg av vad hon säger juh...

Ja ja, det var dagens i-landsproblem.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0