Me not like kö...

Vad är grejen med att jag alltid väljer fel kö?? Det slår verkligen aldrig fel. Jag avvaaktar, utvärderar de olika köerna och beroende på antalet människor i kön, mängden varor i deras korgar och kassörska väljer jag slutligen
den kö som jag anser går snabbast. Men jag väljer alltid fel kö ändå!
Det visar sig att kassörskan är inkompetent och inte ens har lärt sig PLU koden för tomater ännu. Jag jobbade i kassan på PRIX under gymnasiet och kommer fortfarande ihåg att tomater hade PLU kod 300!! Hur svårt kan det va liksom... (sorry alla ni kassörskor som gör er första dag, oftast har jag förståelse för er och respekterar det ni gör då jag själv suttit bakom det där bandet en gång i tiden). Eller så fattas en streckkod så att man måste ropa på personal från mejeriet som är så långt in i kylen att de inte hör utropet och det dröjer fleeeera minuter innan nån från mejeriet kommer. Eller så vet inte kunden hur man drar/sätter i sitt kontokort eller så hittar de inte sitt medlemskort och måste rota genom sin väska innan de inser att det ligger i jackfickan. Ja ni hör ju bara och ni känner säkert igen er!


Blää för köer!

Tacka vet jag ICA Maxi där man tar sin egen dosa, scannar sina egna varor, och betalar ut sig själv. I love!
Så. Gud vad skönt att få avreagera sig lite efter långt köande på Konsum Avenyn (det är värst där!). Kassörskan var söt i alla fall och jag fick en fin Coop-disktrasa innan jag gick!

Ha en skön fredagkväll mina vänner och alla som jag känner!
(och alla som jag inte känner men ni har nog inte hittat hit ännu...)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lina, verkligen en bedrift att komma ihåg att tomaterna hade 300 som PLU. Det är ju ett sådant svårt nummer! Kommer du ihåg vilken vara som hade PLU 537?

2009-01-17 @ 13:30:46
Postat av: Lina

Till anonym: Sorry 537 kommer jag inte ihåg. Men du gör tydligen? Jag var ju faktiskt mest i servicedisken och där jobbade vi inte så mkt med PLU koder...

2009-01-17 @ 13:47:06
Postat av: Johan G!

Glömde skriva att det var jag som skrev första inlägget! =0)

Kram

2009-01-17 @ 21:23:32
Postat av: Lina

Kul kille...Skönt att du bekände! Puss!

2009-01-17 @ 23:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0