Hmmm...

Okej, det funkade att mobilblogga alltså. Men det tog ungefär 24 h för mitt inlägg att hamna på bloggen... Inte bra nog! Men då vet vi att det fungerar med lite fördröjning i alla fall! Har fått i mig en tallrik gröt med psylliumfrön (kallas loppfrön oxå) och nu ska jag kolla upp när Friskis öppnar så kanske Jonis och jag går ner. Angående loppfröna så är dess skal rikt på gelébildande fibrer. När de kommer i kontakt med vätska bildas snabbt ett geléaktigt hölje runt fröet. I magen och tarmkanalen fungerar det sen som ett bulkmedel med en naturligt laxerande verkan =) Geléet anses också ha en skyddande effekt på tarmslemhinnan. Fröet bryts inte ned i kroppen utan går oförändrade genom mag-tarmkanalen. De innehåller ingen näring och saknar därför betydelse ur näringssynpunkt. Prova vet ja! Finns i matvaruaffärer och jag brukar köpa de från Risenta.



Ha en skön söndag! LOVE!

Kommentarer
Postat av: Johan G!

Skönt att höra att du bajasar bra av dessa frön! =0)

2009-01-04 @ 11:55:57
Postat av: Lina

Ja nu känner du dig trygg av den vetskapen va! =) slipper du ligga sömnlös om nätterna Johan. Ha ha!

2009-01-04 @ 14:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0