Fimpa ciggen tjejer & killar...

När jag går till jobbet på morgonen möter jag ofta ungdomar som är på väg till skolan. Ofta möter jag tjejer i 13-14 års åldern med en cigg i näven. Åh vad trött jag bliiiir! Vill bara slita ciggen ur handen på dom och skälla ut dom! Tycker det är riktigt äckligt med rökning. En hälsofara, det luktar äckligt och som hudterapeut ser jag ofta kunder med otroligt taskig hud på grund av rökning. Nu är ju inte glåmig och grå hud med dålig blodcirkulation och förstorade kolsvarta pormaskar den mest sorgliga följden av rökning, men jag vill bara poängtera att man inte bara förstör sig inuti utan även utanpå... Finns inget äckligare än när man gör en portömning på en rökare och talget som kommer ut är svart och stinker rök... Ja ja, det var dagens lilla statement. Det finns säkert ni som inte håller med mig men nu vet ni var jag står i alla fall!


Friska lungor vs. rökarlungor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0