En dag på jobbet...

Har funderat lite över människor som jag skulle vilja följa med en dag på jobbet. Här är min lista:

1. Min syster. Vad gör hon egentligen där på Ica? Jag har ju aldrig lyckats lära mig hennes titel (sorry syrsan!) så om jag fick följa med henne en dag så kanske jag äntligen skulle hajja. Har ju hört att hon får va med på chokladprovning emellanåt och det gillar ju jag =)  Sniffa på sköljmedel och åka till shampofabriker skulle jag också kunna gå med på...

2. Min vän Linda W. Linda är liksom jag lärare, men hon är ju utbildad sådan och har en 5-6:a här i Göteborg. Skulle vara otroligt spännande att se Linda vara fröken men även få sig en inblick i hennes arbetsdag. Det bästa skulle nog vara att få känna känslan av att sluta 12.00 en fredag... Skämt å sido. Har hört att Linda är en mycket duktig lärare! 

3. Min vän Malin. Malin är sjuksköterska och världsbäst på att sticka nålar i folks vener! Är det lite körigt att hitta en ven när patienten ska tappas på blod är det Malin alla ropar på, ha ha! Är så stolt över dig Malla! Tror Malin är en riktigt härlig solstråle där på Lasarettet och henne skulle jag vilja trava runt i korridorerna med en dag.

4. Carolina Gynning. Vad gör denna människa på dagarna egentligen? Glassigt eller lika stressigt som en annan har det en vanlig dag på kontoret?

5. Barack Obama. Undrar inte ni vad han gör under en dag egentligen?? Vilken tid börjar han på morgonen, får han nån gång ta sovmorgon eller? Har dom nån kick off eller...?

Lite varierande lista som ni kanske märker. Har ni några fler förslag?


Ryssan jag kommer och praoar nån dag! Just det, du ska ju va mammaledig nu... jag kommer och praoar på det istället!

LOVE!

Kommentarer
Postat av: Knurkan

Men hjärtat, vilken ära att få ligga högre upp på listan är självaste Barack! Du är hjärtligt välkommen när du vill, det vet du! Du får inte sprida att jag slutar 12 på fredagar, för det gör jag ju inte. Slutar inte förrän(!) 14.00. Har bara ingen undevisning efter klockan 11.30 så skulle det vara nåt speciellt så kan jag "byta tid" med mig själv o gå hem. O nej, termen "byta tid" är inte fackligt godkänd i vår bransch men vi uppmanas till det varje vecka av våra chefer...! Kände att jag ville förtydliga det=) I ditt läraryrke verkar det finnas betydligt mer lyx och flärd...dåligt med i mina korridorer! Puss!

2009-01-26 @ 21:14:51
Postat av: Johan G!

En kort fråga. Har du inte glömt någon som borde vara med på din lista?

2009-01-26 @ 21:54:57
Postat av: Syrsan

Klart du ska få komma och praoa nån gång. Men vi får nog börja med att prao på mammaledighets- tjänsten som jag har inlett idag. Jag är lite ovan i min nya roll men ska nog komma på nåt. Ska börja med att åka och köpa frukost. På mitt vanliga jobb skickar jag annars mycket mail och ser till att etiketterna på alla förpackningar följer lagstiftningen. Och att tvättmedlet luktar gott och tvättar rent och inte bara är billigt.

Kram

2009-01-27 @ 07:28:27
Postat av: malin

Härligt att stå på samma lista som Barack min vän.. han e så klokt så de e otäkt:)

Mycket smickrande att stå på samma lista som Knurkan me.. och som din syrra så klart!..ååå Gynning,lr?

2009-01-27 @ 17:10:44
Postat av: Lina

Johan G - Visst kan jag komma och sitta bredvid dig på jobbet och kolla på när du facebookar och kanske svarar i telefonen nån gång! Säg till när det passar! ;) Hoppas flytten gick bra, kommer med en blomma så småningom.

2009-01-27 @ 18:51:05
Postat av: Johan G!

Jag vill likt Linda "Knurkan" Widmark poängtera att så är det inte alltid på mitt jobb! Vi har olika perioder under året då det är mer att göra och perioder då det är mindre att göra. Slutsats: jag facebookar inte hela min arbetsdag!



Flytten har gått galant. Nu sitter jag i min nya soffa och om några timmar sover jag i min nya säng.



En blomma, så trevligt!

2009-01-27 @ 19:40:11
Postat av: Lina

Verka som att jag fått en ganska sned bild av era arbeten kära vänner. Bäst att jag kommer och praoar snarast!! Puss!

2009-01-27 @ 20:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0