Dagens tips...

Vill ni åka till Italien kan jag varmt rekommendera Positano som ligger vid Amalfikusten. Var där sommaren 2007 och det var jättevackert. Lite bökigt att ta sig dit men det var det värt i slutändan. Man flyger till Neapel och sen åkte vi buss och efter lite byten, väntan och taxiåkande var vi tills slut framme vid Casa Soriano, huste vi skulle bo i.
Underbart att ha färska citroner och jasmindoftande blomrankor växande i trädgården.

För att komma till stranden var man tvungen att trava nedför ungefär 1 miljon trappsteg. Ni kan ju förstå hur det var när man skulle gå hem... Invånarna i Positano var väldigt duktiga på engelska och jag glömmer aldrig när en kvinna som jobbade på stranden sa till Jonathan första dagen: "You are so white!". Ha ha, vad jag skrattade! Hon ville dock bara väl och informera honom om att det var viktigt att smörja in sig ordentligt, speciellt när man var så vit som han. Italienarna var för övrigt väldigt duktiga på att använda solskyddsfaktor. De smörjde in sig själva och sina barn (speciellt barnen) tills de blev alldeles vita av cremen. Skönt att se tycker jag.

Ni använder väl solskyddsfaktor när ni solar? Hudterapeuten i mig kan inte låta bli att predika men vikten av solskydd kan vi ta i ett annat inlägg...

Författaren John Steinbeck beskrev en gång Positanos skönhet med orden; "Det är en drömplats som inte känns overklig när man är där, men som alltid gör sig påmind när man lämnat den". Stämmer! Här lite bildbevis men tyvärr har jag de flesta bilderna på en annan dator.


Positano i skymning





Vet inte vad jag håller på med här, men visst är husen vackra?



Ni med fotfobi borde ha blundat...


Glöm inte en bra bok!

Så boka resan nu! Om det blir som vi vill åker vi till Italien i sommar igen. Kanske Sardinien denna gång...

LOVE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0