Antikrundan...

Ikväll är det Antikrundan från Karlskoga! Det är min hemstad tillsammans med metropolen Degerfors. Flyttade från Degerfors in till stora staden Karlskoga när jag började högstadiet. Men min mamma och Ove bor numera i Degerfors igen så jag är lite kluven när det gäller vart jag kommer ifrån. Brukar oftast säga Karlskogadegerfors och räkna det som samma ställe! Nåja, jag har tvingat mina arbetskamrater att titta på Antikrundan ikväll bara för att få höra hur de kära karlskogingarna pratar. Blir lite retad på jobbet ibland för min dialekt, som ändå inte är speciellt tydlig... Så titta nu på Antikrundan ikväll 20.00 och njut!

Sen har ni väl inte missat att Mia och Klara börjar den 25 januari?! Tabita min vän... Blir nog hur bra som helst. Sen måste jag ju titta för svt var faktiskt på mitt jobb och spelade in en scen till denna säsong! Nån ny karaktär som heter Görel tror jag. Hon är hunduppfödare och gick på manikyrkurs för att kunna piffa upp sina hundars klor. Det var i alla fall den korta förklaringen vi fick när de spelade in. Tyvärr fick jag aldrig äran att träffa Mia Skäringer, det var Klara som spelade denna roll... Mina elever är med som statister också så det ska bli roligt att se. Bara de inte klippt bort scenen.



Ha en trevlig kväll! Nu ska jag få tacopaj som Jonis gjort. Gud så gött! Lite tacomys som Tabita skulle ha sagt...

Kommentarer
Postat av: Knurkan

Glöm inte avokadoröran!!! E mosör!

2009-01-15 @ 20:50:09
Postat av: Lina

Det hade ju varit gött med guccamolle men jag hade inga avokadosar...

2009-01-15 @ 21:50:51
Postat av: Christel

Men vad är detta??:) Va roligt att du har skaffat en blogg!! Tillagd bland favoriterna kommer jag självklart forsätta läsa!

Hoppas allt är bra med dig! Kram

2009-01-16 @ 13:13:31
URL: http://suenosblanca.blogspot.com
Postat av: Lina

Christel! Roligt att du hittat hit! Kan du inte skicka användarnamn och lösen till din blogg till mig på Facebook? Vore roligt att läsa. Kram!

2009-01-16 @ 17:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0