Saturday+tapas...

Lördag idag. Sov till 10.00 och har nu avnjutit en god frukost med hallon/boysenbär youghurt och västgöta kloster ostmacka. Yummie! Har nu slagit mig till ro i soffan med datorn i knät. Läser diverse bloggar och chillar. Inga måsten idag vilket känns så skönt.

Kanske tar en sväng till Manana ikväll med KJ och Andreas. Manana är Göteborgs bästa tapasrestaurang enligt mig och många av mina vänner! Dit måste ni gå om ni kommer på besök till Gbg. Maten är skamligt billig och sååå god. Ostfyllda vetetortillas med aioli, vitlöksstekta champinjoner, supergod chistorrakorv och man får helt sjukt mycket av de friterade bläckfiskringarna (jag äter inte dessa men Linda W och Jonis loves them!). Man är helt salig när man går därifrån några glas cava och en proppfull tapasmage senare... Det tråkiga är att fler än vi upptäckt detta ställe så det är typ alltid fullt när man ringer för att boka bord en vecka i förväg. Morr! Ikväll får vi satsa på drop in-borden. Sen får vi dra hem för att kolla in årets Melodifestival! I like!


Hoppas ni får en skön lördag!
LOVE


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tapas is the shit!

Finns ngt ännu bättre i Barca och det är pichos, får se när det kommer till Sverige då blir jag stammis!

Sen en liten parantes, chistorra stavas xistorra, kn tro att det står chistorra på menyerna, men det är nog för att svenskarna inte ska bli så bliga när det beställe och säger extorra?

http://www.whatamieating.com/?b=1&d=1&t=main&s=xistorra&r=All

2009-02-08 @ 18:46:18
Postat av: Lina

Ah, jag ska genast snappa upp denna stavning! är ju för övrigt en liten språkpolis... Ska hålla utkik efter pichos! tack för tipset och stavningen ;)

2009-02-09 @ 18:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0