Is it a keeper?

Travade in på H&M idag på lunchen. Har spanat in en jacka en längre tid nu och tänkte bara gå in och kolla om den fanns kvar. I entrén möts jag av en manlig och trevlig anställd som delar ut rabattblad. "20 % rabatt idag, varsågod!" sa den lille mannen i entrén och jag insåg ju att detta var ett tecken! Jag jobbar mycket med tecken... Ni vet om man spanat in en tröja och så finns det bara en kvar i den storleken man vill ha, ja då är det ett tecken på att man ska köpa den. Den bara hängde ju där och väntade på just mig!

Tillbaka till jackan. Den fanns kvar i två storlekar. Tog min normala storlek till närmsta spegel och krängde av mig min (förbannade) vinterjacka. Tjoffs på med den tunna vårjackan! Den är fin, mycket fin. Känner mig lite som en prinsessbakelse. Men är det bra eller dåligt? Vill liksom bara snurra runt och trippa som en ballerina. Dock var den lite liten. Kränger på mig den större storleken vilket känns lite som ett nederlag...

H&M måste ha gjort jackorna mindre i storleken tänker jag.
Min väninna har faktiskt den här modellen fast i tjockare kappa och hon fick faktiskt också gå upp en storlek tänker jag.

Kände mig i alla fall hur snygg som helst när jag provade den på lunchen. Kom hem och visade den för Jonis som tyckte den var en keeper. Men nu börjar jag fundera. Ser och känns inte jackan lite stor ut... Jä, jä!
Vad tycker ni? Is it a keeper? (klicka för större bild)

  
Med och utan blixt... Den är typ grönbeige, syns inte riktigt. Lite volangig nedtill, som en balongkjol.

LOVE!
Och Ove: Hemskt ledsen att jag återigen glömde bort att ringa på din födelsedag. Jag skäms! Dubbel love till dig :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack :)

2009-02-11 @ 19:31:03
URL: http://juliakrischel.blogg.se/
Postat av: Knurkan

Jag känner mig träffad gällande storleken=) men nu är det -5kg! Jag tycker du ska behålla den, den är superfin! Kvinnlig! Man känner sig lite stor i den först men det är för att den är så vippig, man vänjer sig! Behåll den!

2009-02-12 @ 19:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0