Gå du, nej du, nej du...

Just nu bekämpar Jonis och jag en kamp i soffan. Vem som ska gå till lilla kiosken och köpa godis! Den ligger typ hundra meter ner på gatan men det är helt sjukt att det kan vara så jobbigt att ge sig iväg. Såhär låter det ungefär:

Jonis: Gå och köp godis nu Lina.
Jag: Nej gå du, jag orkar inte.
Jonis: Nej då skiter vi idet, jag kan hålla mig.
2 minuter senare.
Jonis: Gå du då Lina.
Jag: Men jag gick sist!
Jonis: När då?
Jag: Kommer inte ihåg när det var men jag vet att jag gick sist...
Jonis: Sluta nu, jag gick sist.
Jag: Men jag har typ diskat tre gånger i rad nu!
Efter ytterliggare 2 minuter...
Jonis: Om vi gör såhär då. Jag går....Om du följer med.
Jag: Okej då!
Jonis: ha ha, jag hade fingrarna i kors, det betyder att du får gå själv!
Jag: Ah mä... Spegel! Spegel! (funkar kanske bara när man pekar finger?)
Jonis för två minuter sedan: Kom då så går vi nu då.
Jag: Jag skriver ett inlägg och måste skriva klart. Jonis buttar på datorn med foten för att jag ska sluta.
Jonis: Ska vi gå så går vi nu!
Jag: Ska bara skriva klart!

Vi får väl se om han fortfarande vill gå nu....

Kommentarer
Postat av: Anonym

ahaha! ni e för goa..på göteborska

2009-02-04 @ 20:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0