Lugna ner er...

Ett gäng ungdomar drog förbi ute på avenyn idag. De bedrev någon sorts demonstration.
Efter ett tag förstod jag att det var ungdomar från bagarlinjen som var ute och drev. De protesterade mot att de ska bli flyttade till en annan gymnasieskola här i Göteborg. Men deras tillvägagångssätt som förbryllade mig lite. Det gick till så att de ställde sig i vägen för bussar och bankade på rutorna som värsta ligisterna. Då måste det väl finnas bättre sätt att demonstrera på för en sån sak? Snacka om att vara vilsna, stackars tonåringar... Nu gör ju även vuxna människor galna saker men de såg väldigt vilsna ut de här stackarna i bagarhatt en solig onsdag på avenyn... Ville bara krama om dem och säga att allt kommer bli bra.


Upplopp!!

Peace out, säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ett bagarbarn från Sveg, försvann i föräldrarnas deg. De letade så, vart är du halå! Här är jag sa en limpa och neg.



Enda limricken jag kan.

2009-04-02 @ 10:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0