Gott & blandat...

Här var jag idag.



Idag gick jag till Tandis. Ringde imorse för jag har en tand som ilat så himla mycket den senaste veckan. Idag bultade det mer så jag var duktig och ringde. Först hade de inga tider under hela veckan och jag såg framför mig hur jag skulle få ringa efter en akuttid på påskafton för att behöva göra en rotfyllning... Men så hittade hon en tid idag 15.00. Jag tar den! Tack snälls söta Maria och catharina som erbjöd sig att stänga för mig ikväll. Ni är guld värda!

Kom till Tandis och skulle få komma in till Jill. Jill är en trevlig kvinna i sina bästa år och hon tog väl hand om mig. Jag hade ju verkligen befarat det värsta men hon satte på lite lugn och skön musik, tror det var Katie Melua, och var så söt mot mig. Tog lite bilder, tog bort lite tandsten och kom fram till att jag biter ihop och gnisslar tänderna på nätterna. Detta visste jag redan, speciellt gör jag detta när jag är stressad. Var bara rädd att nåt var på väg att bli inflammerat men så var icke fallet som tur var.
Gick därifrån, utan att behöva betala ett öre! Detta tack vare den tandvårdsförsäkring jag har hos Folktandvården. Jag betalar 45 kr varje månad och när det sen är dags att gå till tandläkaren så kostar basicbehandlingarna inget, så som undersökning, lagning, tandsten osv. Ska jag däremot ha en bettskena kostar den typ 2 lax... Tror mina skattepengar får gå till nåt roligare! Kolla upp denna försäkring om ni drar er för att gå till tandläkaren. Tack vare den drar jag mig aldrig för att gå till tandläkaren för att det ska kosta en massa pengar.


Så här glad var jag i hissen ned!

Så nu är det Sensodyne tandkräm och att försöka stressa mindre som gäller för min och mina tänders del. Är glad att jag slapp rotfyllning i alla fall...

LOVE!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Floursken i hissen, snyggt.

Själv tog jag en plankstek på Avenyyyn idag, uteservering och allt.

2009-04-06 @ 21:45:46
Postat av: Anonym

Du får ju höra av dig när du är i Götet! Kanske bara var här på snabbvisit? Tingeling!

2009-04-06 @ 22:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0