Fynd!

Var på loppis igår. Lindas klass hade ordnat loppis på sin skolgård för att samla ihop pengar till sin klassresa. Åkte ut till Kungssten för att fika lite med Linda och för att eventuellt göra något fynd. Oh, så jag fyndade! Hittade tre pocketböcker jag ville ha och tänkte att de kanske skulle ha en tjuga per bok i alla fall. Nej då, tre kronor blev det. 1 krona styck kostade de! Skrattretande billigt. Gav kidsen en tia och en tjej tittade storögt på mig när jag sa att jag inte ville ha någon växel tillbaka.

Att det sen var två gamla snåltanter där som stod och dividerade om varenda krona de skulle betala när de köpte fika var bara för mycket. Jag hade god lust att skälla ut dem och säga "ge ungarna en tjuga för h-vete och var tysta!" Usch!


Hembakat i vårsolen


Tre spänn!

LOPPISLOVE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0